Slag in achterBAND ???
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Slag in achterBAND ???
De Sidewing heeft een slag in zijn achterBAND. Niet in de velg, die is netjes recht.
Maar de band slingert op één punt meerdere centimeters heen en weer.
Zoveel dat het echt storend is bij het rijden.
Dat wordt maar even vaart maken met de winterbanden monteren.
Heeft iemand wel eens zoiets gezien?
Maar de band slingert op één punt meerdere centimeters heen en weer.
Zoveel dat het echt storend is bij het rijden.
Dat wordt maar even vaart maken met de winterbanden monteren.
Heeft iemand wel eens zoiets gezien?
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Mopper mopper. Even een winterbandje moteren...
Een GT Champirio 135/70R15 winterband is nét een beetje breder dan een Continental 135/70R15 zomerband.
Dus die loopt nét tegen de achterbrug van de Sidewing aan.
Nou is een Goldwing achterbrug opgebouwd uit een boven en onderschaal, geperst uit plaat. De naad steekt vrij ver naar binnen toe, ca. 4 mm, dus dat moet er dan maar af. Als je die naad wegslijpt ben je alleen ook je lasverbinding kwijt tussen de boven en onderschaal.
Dus het lasapparaat erbij, met electrodes, op 1,5 mm plaat, joepie!
Alles dicht, dan weer vlakslijpen, dan zinkspray, dan dik in de verf soppen en dan past de band er eindelijk wél in.
Anyway, na 5 uur, in plaats van de geplande anderhalf, rijdt de Sidewing weer naar behoren.
Een GT Champirio 135/70R15 winterband is nét een beetje breder dan een Continental 135/70R15 zomerband.
Dus die loopt nét tegen de achterbrug van de Sidewing aan.
Nou is een Goldwing achterbrug opgebouwd uit een boven en onderschaal, geperst uit plaat. De naad steekt vrij ver naar binnen toe, ca. 4 mm, dus dat moet er dan maar af. Als je die naad wegslijpt ben je alleen ook je lasverbinding kwijt tussen de boven en onderschaal.
Dus het lasapparaat erbij, met electrodes, op 1,5 mm plaat, joepie!
Alles dicht, dan weer vlakslijpen, dan zinkspray, dan dik in de verf soppen en dan past de band er eindelijk wél in.
Anyway, na 5 uur, in plaats van de geplande anderhalf, rijdt de Sidewing weer naar behoren.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Kan kloppen....
Vroegâh werd de sterkte van de ban uitgedrukt in "ply's", wat toendertijd katoenen koordlagen waren.
Tegenwoordig vindt je op de meeste banden bv "12 Ply rating", hetgeen inhoudt dat de band voorzien is van een X-aantal lagen sterke koordlagen, ter sterkte van 12 ouderwetse koorlagen. Sterke kunststoffen worden hier meestal voor gebruikt....
Kun je die zien? Soms bij klapbanden tref je de koordlagen wel aan (draden) die vaak diagonaal onder het loopvlak in het rubber versmolten zitten....vandaar ook de vakterm "diagonaal-banden"....
Zo, OSOK heeft gesproken...
Vroegâh werd de sterkte van de ban uitgedrukt in "ply's", wat toendertijd katoenen koordlagen waren.
Tegenwoordig vindt je op de meeste banden bv "12 Ply rating", hetgeen inhoudt dat de band voorzien is van een X-aantal lagen sterke koordlagen, ter sterkte van 12 ouderwetse koorlagen. Sterke kunststoffen worden hier meestal voor gebruikt....
Kun je die zien? Soms bij klapbanden tref je de koordlagen wel aan (draden) die vaak diagonaal onder het loopvlak in het rubber versmolten zitten....vandaar ook de vakterm "diagonaal-banden"....
Zo, OSOK heeft gesproken...
He who dies with the most toys, wins!!