Tweede cardan om zeep geholpen
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Tweede cardan om zeep geholpen
Twee jaar terug de volledige achterbrug van de Sidewing vervangen.
Nu ziet het er naar uit dat de cardanklok de geest heeft gegeven.
Toch heb ik soms het idee dat zijspan rijden niet echt goed is voor je motor
De cardanklok lekt olie tussen het wiel en het huis van de klok dus er zal wel een keering uit liggen.
Ach, de hoeveelheden beperken zich nog tot een flinke eetlepel per dag dus ik kom er het weekend wel mee door. Op marktplaats als een andere klok gevonden dus binnenkort omwisselen en dan eens kijken of deze te repareren valt.
Nu ziet het er naar uit dat de cardanklok de geest heeft gegeven.
Toch heb ik soms het idee dat zijspan rijden niet echt goed is voor je motor
De cardanklok lekt olie tussen het wiel en het huis van de klok dus er zal wel een keering uit liggen.
Ach, de hoeveelheden beperken zich nog tot een flinke eetlepel per dag dus ik kom er het weekend wel mee door. Op marktplaats als een andere klok gevonden dus binnenkort omwisselen en dan eens kijken of deze te repareren valt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Waarom altijd zijspan rijden met een cardanmotor?
Cardan eigenlijk te gevoellig voor zijspan, tandwiel en ketting kan je nog aanpassen naar gewenste verhouding en kracht en als er onderweg iets gebeurd kan je altijd een setje meenemen.
Maar ja, het is in motorland een ingeburgerd feit, zijspan = cardanfiets.
Succes
Cardan eigenlijk te gevoellig voor zijspan, tandwiel en ketting kan je nog aanpassen naar gewenste verhouding en kracht en als er onderweg iets gebeurd kan je altijd een setje meenemen.
Maar ja, het is in motorland een ingeburgerd feit, zijspan = cardanfiets.
Succes
Ondanks alle adviezen toch maar bij de GL1000 gebleven.
Zojuist het achterwiel gedemonteerd, tref ik dit aan:
Op de plaats van deze mooie krater in het midden van het wiel zit normaal gesproken een kogellager.
Ik weet nu ineens waarom ik al 4 jaar lang een naaf van een GL1000 op de kast heb liggen.
Dat wordt dus weer de hele dag doorwerken om de boel voor morgen klaar te krijgen
Zojuist het achterwiel gedemonteerd, tref ik dit aan:
Op de plaats van deze mooie krater in het midden van het wiel zit normaal gesproken een kogellager.
Ik weet nu ineens waarom ik al 4 jaar lang een naaf van een GL1000 op de kast heb liggen.
Dat wordt dus weer de hele dag doorwerken om de boel voor morgen klaar te krijgen
Laatst gewijzigd door Teevee op za mei 14, 2011 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Na een paar uur noeste arbeid zag het er weer zo uit:
Daarna de andere cardanklok gemonteerd en alles weer opgebouwd.
En inmiddels staat hij weer op alledrie de wielen, klaar voor Soesterberg.
Het blijft me verbazen dat er nog steeds zonder problemen op te rijden was.
Daarna de andere cardanklok gemonteerd en alles weer opgebouwd.
En inmiddels staat hij weer op alledrie de wielen, klaar voor Soesterberg.
Het blijft me verbazen dat er nog steeds zonder problemen op te rijden was.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
De oude naaf is absoluut schroot. Maar dit is een gewone originele Honda GL1000 comstar naaf. Die zijn nog vrij goed verkrijgbaar.magna schreef:Is de naaf nog wel te redden?
De velg en de "spaken" zijn een uitvinding van EML en dat was allemaal nog prima.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter