bezig met sleutelen
Moderators: Goos, Woody, Teevee
bezig met sleutelen
hey jonges, me blok ligt open voor controle
me klepspeling voor intake is 0,09
mag tussen de 0,11 en 0,15 liggen, als ik een andere shim doe dan word het 0,14, is het dan niet zo dat ik straks binnen de kortste keren t blok weer open moet trekken omdat hij over de 0,15 is.
of loopt dat wel los? of zal ik gewoon deze shim erin houden?
hope to hear from you mechanics
me klepspeling voor intake is 0,09
mag tussen de 0,11 en 0,15 liggen, als ik een andere shim doe dan word het 0,14, is het dan niet zo dat ik straks binnen de kortste keren t blok weer open moet trekken omdat hij over de 0,15 is.
of loopt dat wel los? of zal ik gewoon deze shim erin houden?
hope to hear from you mechanics
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7193
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: bezig met sleutelen
Het beste is de shim te vervangen. ddor gebruik/slijtage wordt de klepspeling nl. KLEINER, niet GROTER.jboy schreef:hey jonges, me blok ligt open voor controle
me klepspeling voor intake is 0,09
mag tussen de 0,11 en 0,15 liggen, als ik een andere shim doe dan word het 0,14, is het dan niet zo dat ik straks binnen de kortste keren t blok weer open moet trekken omdat hij over de 0,15 is.
of loopt dat wel los? of zal ik gewoon deze shim erin houden?
hope to hear from you mechanics
En al zou de klepspeling iets te ruim zijn, da's niet erg. te krap is schadelijker voor je blok en specifiek je kleppen. Bij te krappe klepspeling sluiten ze nl op een gegeven moment niet meer voldoende en daardoor worden/blijven ze te heet --> verbrandde kleppen--> duur geintje
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Daarnaast wordt de klepsteel ook steeds korter door het hameren op de steel.
Tot op een gegeven moment (>100.000 km.), dan schijnt dat proces te eindigen.
Bij m'n FJ werd de afwijkeinig steeds kleiner bij iedere stelbeurt.
Ik kreeg bij 124.000 zelfs te horen dat kleppen stellen eigenlijk niet meer nodig was in dit blok omdat de afwijking toen bij 2 v.d. 16 kleppen slechts een 2/1000'ste was. de andere 14 waren nog exact hetzelfde als bij 100.000.
Tot op een gegeven moment (>100.000 km.), dan schijnt dat proces te eindigen.
Bij m'n FJ werd de afwijkeinig steeds kleiner bij iedere stelbeurt.
Ik kreeg bij 124.000 zelfs te horen dat kleppen stellen eigenlijk niet meer nodig was in dit blok omdat de afwijking toen bij 2 v.d. 16 kleppen slechts een 2/1000'ste was. de andere 14 waren nog exact hetzelfde als bij 100.000.
Olive is the New Black