achterrem
Moderators: Goos, Woody, Teevee
achterrem
Heey, mijn achterrem blijft hangen, is toch wel lastig. Vooral als het regent.
Weet iemand wat dat zou kunnen zijn
Ik heb al de olie gecontroleerd, en hem ontlucht. Maar dat hielp niet.
Ik heb ook een paar dagen alleen mijn voorrem gebruikt, dan bleef de achterrem niet hangen , maar dat was niet de ideale oplossing, zo in die regen.
Wie o wie kan mij helpen
Weet iemand wat dat zou kunnen zijn
Ik heb al de olie gecontroleerd, en hem ontlucht. Maar dat hielp niet.
Ik heb ook een paar dagen alleen mijn voorrem gebruikt, dan bleef de achterrem niet hangen , maar dat was niet de ideale oplossing, zo in die regen.
Wie o wie kan mij helpen
't zal allemaal wel.........
De cups die de remblokken tegen de schijf drukken, kunnen aan de zijkant vuil/ roestig worden, waardoor ze bij he loslaten van de rem(pedaal) niet meer terug'veren' de klauw in.
Het gevolg is dat de remblokken permanent tegen de schijf gedrukt worden.
Kijk daar mee uit! Bij mij is op zo'n manier een keer de schijf zo warm geworden dat ie helemaal zwart en krom was en ik dus voor ƒ250,- (toen warden het nog guldens) een nieuwe schijf kon kopen.
Het beste kun je de remklauw demonteren en de hele zaak goed schoonmaken, dan de cups licht invetten en de hele zaak weer monteren.
Het gevolg is dat de remblokken permanent tegen de schijf gedrukt worden.
Kijk daar mee uit! Bij mij is op zo'n manier een keer de schijf zo warm geworden dat ie helemaal zwart en krom was en ik dus voor ƒ250,- (toen warden het nog guldens) een nieuwe schijf kon kopen.
Het beste kun je de remklauw demonteren en de hele zaak goed schoonmaken, dan de cups licht invetten en de hele zaak weer monteren.
Olive is the New Black
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7197
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
De remzuigers en cilindertjes zullen vervuild zijn en dan moet de klauw uit elkaar om 'm te reviseren. En dan ook meteen de rubber keerringetjes vervangen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024
[edit] Dyrck was me net voor, omdat ik ook nog ff de uitleg erbij gezocht heb die ik geschreven heb ooit.
[edit] Dyrck was me net voor, omdat ik ook nog ff de uitleg erbij gezocht heb die ik geschreven heb ooit.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Euh ... ja, maar dan moet je niet verwachten dat je rem 't (goed) doet!Woody schreef:Indien je toch zo nodig moet rijden en nu geen tijd hebt: WD-40 erover spuiten.
Als je dan later wel tijd hebt: de hele handel demonteren, schoonmaken, remschijf ontvetten, nieuwe remblokjes monteren.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
allemaal erg bedankt voor de snelle reakties!!
Ik heb er wd 40 over gespoten en toen ff met de compressor d'r over, en nu doet ie het weer!!! aAls ik idd eens meer tijd heb ga ik hem proberen uit elkaar te halen, en dan meteen nieuwe blokjes erin.
Ben er al mee op en neer naar tilburg gereden, en hij blijft niet meer hangen.
en remmen doet ie nog redelijk genoeg voor mij.
Ik heb er wd 40 over gespoten en toen ff met de compressor d'r over, en nu doet ie het weer!!! aAls ik idd eens meer tijd heb ga ik hem proberen uit elkaar te halen, en dan meteen nieuwe blokjes erin.
Ben er al mee op en neer naar tilburg gereden, en hij blijft niet meer hangen.
en remmen doet ie nog redelijk genoeg voor mij.
't zal allemaal wel.........
- Pinky Ramone
- Bezoek Rat
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di sep 29, 2009 9:14 pm
- Locatie: Hardenberg
- Contacteer:
*sluit zich aan bij eerder genoemde oplossingen*
Ik verbaas me er alleen over dat alle remmen die ooit vastgelopen zijn er zo goed vanaf kwamen.
BMW K100LT met 180 km/h waarvan de remblokjes blijven plakken op de schijf of dat ie blokkert, verbrand dus gewoon ALLES.
Ik had geen blokken meer, geen klauw en amper remschijf over. 75% van de remschijf was al weggebrand.
ALs ikrustiger had gereden was dit niet gebeurt, dan was de schade wss beerkt tot alle kuipen, kuipframe en mijn ellebogen/knieën/rug/schouders.
Is dit dan echt zo uniek?
Ik verbaas me er alleen over dat alle remmen die ooit vastgelopen zijn er zo goed vanaf kwamen.
BMW K100LT met 180 km/h waarvan de remblokjes blijven plakken op de schijf of dat ie blokkert, verbrand dus gewoon ALLES.
Ik had geen blokken meer, geen klauw en amper remschijf over. 75% van de remschijf was al weggebrand.
ALs ikrustiger had gereden was dit niet gebeurt, dan was de schade wss beerkt tot alle kuipen, kuipframe en mijn ellebogen/knieën/rug/schouders.
Is dit dan echt zo uniek?
Oi! Keep your fingers, outta my soup!!
- stitch
- Bezoek Rat
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
ik heb mij in de loop der jaren aangeleerd , om elke zomer, (dus als het lekker weer is ) de remmen los te halen en alles lekker schoon te maken.
Het is nl net alsof de remmen bij overgang van herfts winter altijd slecht worden.
"Wie vooruit denkt , hoeft met slecht weer niet te sleutelen."
Ja ik weet het, steekje los.
greets stitch
Het is nl net alsof de remmen bij overgang van herfts winter altijd slecht worden.
"Wie vooruit denkt , hoeft met slecht weer niet te sleutelen."
Ja ik weet het, steekje los.
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Dat was vast in Duitsland. Ik rijd ook alleen in Duitsland harder dan 120angel schreef: Ge moogt wel maar max 120km/h
Verbazend. Ratbikers die aan preventief onderhoud doen.stitch schreef: "Wie vooruit denkt , hoeft met slecht weer niet te sleutelen."
Straks ga je ook nog vertellen dat je de olie ververst "omdat dat in het boekje stond, dat dat moest"
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Eeeh ietwat overbodig met een verbruik van 1 liter per 1.000 km (of minder km's).Teevee schreef:Verbazend. Ratbikers die aan preventief onderhoud doen.
Straks ga je ook nog vertellen dat je de olie ververst "omdat dat in het boekje stond, dat dat moest"
Wat wel weer handig is: oliefilter één keer per jaar vervangen. Kan je ook meteen vaststellen of er metaalsplinters in zitten. In dat geval weet waarom er een rammel in zit en dat je op korte termijn op zoek kunt naar een vervanger.
Maar er is nix mis met preventief onderhoud, ik doe er zelf nog te weinig aan (wat weer resulteerd in met het ov naar het werk gaan).
Het is de bedoeling om alle motoren te alhier één keer per jaar een beurt te geven.
Ik denk er zelfs over na om een onderhoudsschema'tje op te zetten om e.e.a. enigszins gestructureerd te doen. Met strakjes 5 motoren best wel handig wanneer je weet wat je laatst hebt gedaan, en wat eraan zit te komen.
Dat in combinatie met te te plannen ritten naar met name het buitenland. Niets is vervelender dan in den vreemde stil te staan terwijl dat eigenlijk je eigen schuld is, want achterstallig onderhoud.
Trouwens, die boekjes met onderhoudsschema's zijn er niet voor niets.
Ben je een ervaren sleutelaar, dan zijn die dingen (vaak) vanzelfsprekend. Ga je net beginnen met zelf doen, dan zijn ze een reuze handige leidraad.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!