Hey Floris !!!

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
dragula
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 12:26 pm
Locatie: scotland uk

Hey Floris !!!

Bericht door dragula » zo jul 15, 2007 9:27 pm

Hi Floris :-= just got this months issue of 100%biker an turned to the R&S write up an got a :shock: as I saw my face staring back at me 8) I vaguely remember you taking my pic ,just as well you didnt take it a wee while earlier as I was feeling an looking well rough after the night before,s drunken antics .cheersD :D
THE names BLACK ,MATT BLACK the only colour youll ever need

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Re: Hey Floris !!!

Bericht door floris » di jul 17, 2007 2:10 pm

dragula schreef:Hi Floris :-= just got this months issue of 100%biker an turned to the R&S write up an got a :shock: as I saw my face staring back at me 8) I vaguely remember you taking my pic ,just as well you didnt take it a wee while earlier as I was feeling an looking well rough after the night before,s drunken antics .cheersD :D
Hehe, you're famous now :o

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di jul 17, 2007 4:17 pm

Vanwege zakelijke aspiraties/verplichtingen geen foto's meer op fora???? :?

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5627
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za jul 21, 2007 11:07 am

Geeft nix hoor maar vroeg me af of je dan ook geen toestemming nodig hebt van hen die geportretteerd worden (in de bladen) :?

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » za jul 21, 2007 12:00 pm

JPi schreef:Geeft nix hoor maar vroeg me af of je dan ook geen toestemming nodig hebt van hen die geportretteerd worden (in de bladen) :?
daar zijn pagina's vol copyright wetjes voor, heel moeilijk allemaal... maar deze foto's mogen gewoon geplaatst worden in bladen want ik vraag men of ze op de foto willen (dus toestemming, ook al is men strontlazarus haha) en het is een openbaar toegankelijke gelegenheid (dus niet alleen op uitnodiging). :wink:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za jul 21, 2007 12:06 pm

floris schreef:(dus toestemming, ook al is men strontlazarus haha) en het is een openbaar toegankelijke gelegenheid (dus niet alleen op uitnodiging). :wink:
Nou, is dat wel zo?
Ik denk dat dit wat genuanceerder ligt.
Vraag maar eens aan de redactie van roddelbladen wat de rechter gezegd heeft over inbreuk op de privacy, portretrecht, wilsbekwaamheid van degene die op de foto staat.
Als je weet dat de geportreteerde het niet eens zou zijn, met publicatie, mag je fotograferen wat je wilt, maar commercieel uitbaten (niet uitbuiten) is wat anders.
Olive is the New Black

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1368
Lid geworden op: di sep 19, 2006 6:19 am

Bericht door floris » za jul 21, 2007 1:04 pm

Dyrck schreef:
floris schreef:(dus toestemming, ook al is men strontlazarus haha) en het is een openbaar toegankelijke gelegenheid (dus niet alleen op uitnodiging). :wink:
Nou, is dat wel zo?
Ik denk dat dit wat genuanceerder ligt.
Vraag maar eens aan de redactie van roddelbladen wat de rechter gezegd heeft over inbreuk op de privacy, portretrecht, wilsbekwaamheid van degene die op de foto staat.
Als je weet dat de geportreteerde het niet eens zou zijn, met publicatie, mag je fotograferen wat je wilt, maar commercieel uitbaten (niet uitbuiten) is wat anders.
Ho, roddelbladen is iets heel anders
Als je 'celeberties' stiekem op de foto zet (Jan Papparazzi) vanuit een gecamoufleerde boomhut met een lens van 25 kilo waarmee je een mier op 1 km afstand nog haarscherp kan zien, en dan 'smeuige' plaatjes wilt maken (sensatie) dan schendt je portretrechten. De persoon heeft geen toestemming gegeven, je fotografeerd iemand 'prive', en je kan iemand schaden.

Als je op een openbare gelegenheid fotografeerd (bijv. motortreffen), je vraagt of je een foto mag maken voor een magazine, iemand gaat poseren en vervolgens komt datgene in het blad. Nou, alles geregeld, is toch gewoon leuk?? Je mag zelfs iemand (of groepje mensen) zonder te vragen fotograferen (op een openbare gelegenheid) zolang je die persoon er niet 'mee schaadt'. Maar ik vraag meestal gewoon, als het voor een blaadje is. :wink:

Gebruikersavatar
Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 3946
Lid geworden op: di sep 19, 2006 3:33 pm
Locatie: Op de zeebodem

Bericht door Dyrck » za jul 21, 2007 8:44 pm

Aha.....duidelijk geformuleerd !
Olive is the New Black

Plaats reactie