leren broek

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Batman
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 23
Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Batman » do jun 28, 2007 3:26 pm

die van mij is van het merk ykk (althans, dat is het enige dat ik er op terug kan vinden). Hij is zo watervast als een leren broek wordt. Schellt trouwens wel om er een van buffelleer te nemen; is wat dikker en stugger en dus watervaster. Ter referentie: Op de terugweg van DHR lekte hij pas door in die heftige regenbui op het laatst (tegen 5en), en dat ondanks een compleet gebrek aan onderhoud de laatste 4 jaar. Was ook (relatief) goedkoop met 200 euro.
Dinges

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » za jun 30, 2007 2:13 pm

Heb inmiddels een soortgelijke broek.. had ik nog liggen maar was'k vergeten.. :oops:
En die gaat in de wax ipv de olie.. dát schijnt de oplossing te zijn.. :D
Ben benieuwd :twisted:

der obergefreiter
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 2583
Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm

Bericht door der obergefreiter » ma jul 02, 2007 9:46 am

JPi schreef: klopt! bmw heeft zo'n broek en kushitani ook, maar niet mooi..vind ik. Keb geen bmw of raceding.
joh, hoe kom je erbij dat je op bmw regenkleding nodig hebt : die dingen staan toch meestal in de garage ( de mijne , tenminste ) :evil:

ik heb gewoon bij louis.de ff boks gehaald . hangen vaak aanbiedingen in sjops
camperproleet

Gebruikersavatar
Goos
Bestuur Rat
Bestuur Rat
Berichten: 4423
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
Contacteer:

Bericht door Goos » ma jul 02, 2007 12:23 pm

JPi schreef:Heb inmiddels een soortgelijke broek.. had ik nog liggen maar was'k vergeten.. :oops:
Slachtoffer van de consumtiemaatschappij? :lol: :roll:
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5632
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » ma jul 02, 2007 1:12 pm

Nope.. zwarte broek was van ega.. door zwangerschappen uitgerekt en toen paste ie mij uitstekend.. :twisted:
Had zo'n zelfde doch die ging de kast in en was ik dus vergeten eigenlijk :oops: Totdat ik jullie advies ging vragen en... :idea: "waar IS die broek eigenlijk" dus vandaar..lol scheelt toch weer gauw zo'n eurootje of 200 nietwaar oftewel.. weekje japan.. :wink:

Gebruikersavatar
magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Berichten: 7197
Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
Locatie: land van maas en waal
Contacteer:

Bericht door magna » ma jul 02, 2007 4:29 pm

JPi schreef:Heb inmiddels een soortgelijke broek.. had ik nog liggen maar was'k vergeten.. :oops:
En die gaat in de wax ipv de olie.. dát schijnt de oplossing te zijn.. :D
Ben benieuwd :twisted:
Ik heb jaren zo'n stoffen lange waxcoat in woon-werkverkeer gedragen. bij een beetje regelmatig onderhoud (ik deed ca. 1x per 2 maand) blijft dat prima waterdicht.
Ik heb natuurlijk geen idee hoe dat dat gaat werken op een broek, zekers de naden irond het kruis en je kont hebben behoorlijk wat te verduren van het contact met zadel en beweging tijdens lopen.
Niet voor niets dat de meeste regenbroeken het nu net DAAR alds 1e begeven.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

Plaats reactie